1.1. Linguista (Academy): eenmanszaak, gevestigd in de Prinsenlaan 44 in 8370 Blankenberge en ingeschreven bij de K.B.O. onder nummer 0791764280 (hierna: 'de onderneming').
1.2. De klant: de natuurlijke persoon of de rechtspersoon die met Linguista (Academy) een overeenkomst is aangegaan.
1.3. Algemene voorwaarden: het geheel van de bepalingen zoals die hierna worden weergegeven.
1.4. Diensten: alle diensten die Linguista (Academy) voor de klant uitvoert. Hieronder wordt onder andere verstaan, maar niet uitsluitend: het geven van begeleiding en advies om kwaliteitsvolle, didactisch onderbouwde cursussen en bijbehorend leermateriaal te creëren, door middel van DIY online leeromgevingen, online en/of offline een-op-eensessies, online en/of offline groepssessies, online en offline trajecten en offline (meerdaagse) workshops.
1.5. Overeenkomst: de overeenkomst tussen Linguista (Academy) en de klant krachtens welke Linguista (Academy) de dienst zal uitvoeren.
1.6. Informatie: alle gegevens van de klant.
1.7. Schriftelijk: per brief, e-mail en digitale berichtgeving.
1.8. Vertrouwelijke informatie: alle financiële, zakelijke en persoonlijke gegevens die door de klant en/of Linguista (Academy) worden ingevoerd, verwerkt en opgeslagen.
1.9. Website: www.linguista-academy.be
2.1. Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle door Linguista (Academy) gedane aanbiedingen, offertes, gesloten overeenkomsten, verrichte diensten en overige verrichte handelingen, tenzij schriftelijk anders is overeengekomen.
2.2. Door ondertekening van een offerte, overeenkomst of opdrachtbevestiging, door akkoordverklaring via e-mail en/of door aankoop en betaling van een product dat aangeboden wordt op de website, verklaart de klant kennis te hebben genomen van de algemene voorwaarden van Linguista (Academy) en hiermee akkoord te gaan.
2.3. In geval deze algemene voorwaarden en de in een apart opgestelde overeenkomst gemaakte afspraken in strijd blijken met elkaar, primeren de bepalingen in de apart opgestelde overeenkomst.
2.4. Deze algemene voorwaarden zijn ook van toepassing op handelingen van derden en/of leveranciers die door Linguista (Academy) zijn ingehuurd voor de uitvoering en/of levering van een dienst.
2.5. Wanneer de klant zich door ondertekening akkoord verklaard met de algemene voorwaarden van Linguista (Academy), vervalt daarmee de toepasselijkheid van de algemene voorwaarden van de klant.
3.2. Linguista (Academy) zal via de website en/of via het aanbod in een offerte aangeven welke diensten worden aangeboden, en welke geldbedragen de klant hiervoor verschuldigd is bij aanvaarding van het aanbod. De in het aanbod genoemde prijzen gelden voor de in het aanbod genoemde periode, tenzij uitdrukkelijk en schriftelijk anders werd afgesproken.
3.3. Linguista (Academy) behoudt zich het recht voor om een aanbetaling aan de klant te factureren alvorens Linguista (Academy) start met de uitvoering van de opdracht. Het bedrag van de aanbetaling wordt opgenomen in het aanbod in de offerte. De factuur voor dit aanbetalingsbedrag wordt gelijktijdig met de offerte meegestuurd. De aanbetaling dient binnen 48 uur na ontvangst van de factuur te zijn voldaan. Eveneens behoudt Linguista (Academy) zich het recht voor om het volledige bedrag voor het aanbod in de offerte vooraf aan de klant in rekening te brengen. Ook in dit laatste geval zal de klant de factuur voor betaling van het volledige bedrag gelijktijdig met de offerte ontvangen.
3.4. De in het aanbod in een offerte of op de website genoemde prijzen gelden niet automatisch voor vervolgopdrachten.
3.5. Indien blijkt dat de bij de aanvraag, opmaak en versturing van de offerte door de klant verstrekte gegevens onjuist waren, heeft Linguista (Academy) het recht de prijzen en andere voorwaarden die verbonden zijn aan het aanbod in de offerte, aan te passen.
3.6. Linguista (Academy) is niet aansprakelijk en/of verantwoordelijk voor fouten in een aanbod in een offerte of op de website wanneer de klant redelijkerwijs kon begrijpen dat het aanbod, of een onderdeel daarvan, een kennelijke vergissing of typefout bevat.
3.7. Alle door Linguista (Academy) gecommuniceerde prijzen in offertes en op haar website zijn bedragen in euro's, exclusief btw en overige vastgestelde heffingen. De prijzen zijn eveneens exclusief vergoedingen van derden en/of kosten voor middelen die redelijkerwijs door de klant moeten aangeschaft en/of voorzien worden om tot het in de offerte afgesproken, op de website beloofde en/of door de klant vooropgestelde resultaat te komen, tenzij uitdrukkelijk anders aangegeven.
3.8. Linguista (Academy) behoudt zich het recht om prijzen tussentijds te wijzigen. Indien de prijzen van aangeboden producten en/of diensten stijgen na totstandkoming van een overeenkomst middels ondertekening van de offerte, dan is de klant gerechtigd de overeenkomst te annuleren vanaf het moment dat de prijsverhoging ingaat. Prijsverhogingen ten gevolge van een wettelijke regeling of bepaling zijn hierbij uitgesloten.
3.9. Indien zich wijzigingen voordoen in de omstandigheden waarop Linguista (Academy) zich heeft gebaseerd bij het uitbrengen van het aanbod in de offerte, dan is Linguista (Academy) bevoegd deze wijzigingen in de uitvoering van de overeenkomst door te voeren, en/of de prijzen aan te passen.
3.10. In geval van een traject met een vooraf bepaalde duur is de klant zelf verantwoordelijk voor het tijdig inplannen van afspraken of sessies. Niet tijdig ingeplande afspraken en/of sessies vervallen na afloop van de duur van de overeenkomst. De klant kan dan ook geen aanspraak meer maken op niet of nog niet genoten onderdelen van de opdracht in welke vorm dan ook.
3.11. In uitzondering op artikel 3.10. kan, tenzij anders overeengekomen, het traject enkel met maximaal 2 weken worden verlengd indien de klant ziek is geweest.
4.1. Een overeenkomst komt tot stand vanaf het moment dat de klant de door Linguista (Academy) verstuurde offerte heeft ondertekend en terugbezorgd aan Linguista (Academy). Het terugbezorgen van de offerte gebeurt bij voorkeur per e-mail (getekende offerte in bijlage), maar het document kan ook per post verstuurd worden. Eventuele verzendingskosten hiervoor zijn voor rekening van de klant.
4.2. Op basis van de gegevens in de door beide partijen ondertekende overeenkomst zal Linguista (Academy) een gedetailleerde overeenkomst opmaken en doorsturen, die eveneens ondertekend dient te worden door beide partijen.
4.3. Indien blijkt dat de bij de aanvraag van een offerte en/of overeenkomst door de klant verstrekte gegevens onjuist waren, heeft Linguista (Academy) het recht de betreffende prijzen en andere voorwaarden aan te passen.
4.4. Na de totstandkoming van een overeenkomst kan deze enkel met wederzijdse goedkeuring worden gewijzigd.
4.5. Na de totstandkoming van een overeenkomst zal Linguista (Academy) in overleg met de klant binnen redelijke tijd overgaan tot uitvoering van de diensten.
4.6. Linguista (Academy) heeft het recht bepaalde dienstverlening uit te laten voeren door derden zonder dat zij de klant daarvan op de hoogte dient te stellen. Indien door de uitvoering van de dienstverlening door derden meerkosten worden gemaakt, zullen deze na overleg met de klant door de klant worden betaald.
4.7. Wijzigingen in de oorspronkelijk gesloten overeenkomst tussen de klant en Linguista (Academy) zijn pas geldig vanaf het moment dat beide partijen deze wijzigingen middels een aanvullende en/of gewijzigde schriftelijke overeenkomst hebben aanvaard door ondertekening.
4.8. Bij tussentijdse ontbinding van een traject blijft de klant onverminderd gehouden tot betaling van het volledige overeengekomen offertebedrag.
4.9. Gemaakte afspraken over deadlines worden in de overeenkomst opgenomen. Indien levering door Linguista (Academy) afhangt van feedback of input van de klant, is Linguista (Academy) nooit aansprakelijk voor vertraging tijdens het uitvoeren van de opdracht. Linguista (Academy) is dan gerechtigd de deadline eenzijdig te verschuiven.
4.10. Indien Linguista (Academy) door omstandigheden meerwerk moet verrichten dat ten tijde van het aanbod in de offerte en/of bij de opdrachtbevestiging onbekend was, is Linguista (Academy) gerechtigd de daaruit voortvloeiende meerkosten aan de klant in rekening te brengen. Indien de klant bezwaar heeft tegen de meerkosten die Linguista (Academy) in rekening wenst te brengen, heeft de klant het recht het nog niet uitgevoerde gedeelte van de opdracht te annuleren, waarbij de klant gehouden is het tot dusver door Linguista (Academy) uitgevoerde werk te vergoeden.
4.11. Meerkosten voor noodzakelijk meerwerk ten gevolge van wijzigingen in de oorspronkelijke opdracht door toedoen van de klant, zijn voor rekening van de klant. Linguista (Academy) zal, voor zover dit binnen haar mogelijkheden ligt, voorafgaand aan dit meerwerk een opgave doen van de meerkosten.
5.1. Linguista (Academy) garandeert dat ze de dienst, zoals afgesproken met de klant in een ondertekende overeenkomst, naar beste kunnen zal uitvoeren, met zorgvuldigheid en vakmanschap.
5.2. Linguista (Academy) spant zich in om de gegevens die ze voor de klant opslaat zodanig te beveiligen dat deze gegevens niet beschikbaar zijn voor onbevoegde personen.
5.3. Bij door de klant kenbaar gemaakte klachten over de geleverde diensten en/of producten treedt Linguista (Academy) met de klant in overleg over een oplossing die voor beide partijen bevredigend is.
5.4. Linguista (Academy) is gerechtigd om voor promotionele doeleinden zoals reviews de gegevens van de klant (naam, bedrijfsnaam en functie) te publiceren op haar website en/of andere kanalen die ze gebruikt voor promotionele doeleinden.
5.5. Linguista (Academy) is gerechtigd om, indien de klant zijn betalingsverplichting niet nakomt, de deelname aan een traject en/of afgesproken sessies op te schorten of de toegang tot (digitale) producten te ontzeggen.
5.6. Linguista (Academy) werkt, afhankelijk van de aard van de opdracht, online of offline. Zij zorgt in beide gevallen steeds zelf voor een passende locatie. Indien de klant een andere online of offline locatie verkiest, kan er – in overleg met Linguista (Academy) – een andere afspraak worden gemaakt. Eventuele kosten voor het reserveren/gebruik van deze andere locatie zijn voor rekening van de klant.
5.7. Artikel 5.6 is niet van toepassing op evenementen met meerdere deelnemers.
6.1. De klant dient zich te houden aan alle bepalingen in deze algemene voorwaarden van Linguista (Academy), tenzij schriftelijk anders overeengekomen.
6.2. De klant voorziet Linguista (Academy) schriftelijk van alle correcte informatie die noodzakelijk is voor een juiste uitvoering van de overeenkomst. De klant is verplicht Linguista (Academy) onmiddellijk schriftelijk op de hoogte te stellen van wijzigingen in persoons- en bedrijfsgegevens (naam, adres, e-mail, bankrekeningnummer) of overige informatie die Linguista (Academy) noodzakelijkerwijs nodig heeft voor een juiste uitvoering van de overeenkomst. Indien de klant hiervoor door omstandigheden belemmerd is, laat hij deze wijzigingen aan Linguista (Academy) overbrengen door een derde.
6.3. Indien de in artikel 6.2. beschreven informatie niet tijdig aan Linguista (Academy) is verstrekt, heeft Linguista (Academy) het recht de uitvoering van de overeenkomst op te schorten en/of de uit de vertraging voortvloeiende extra kosten aan de klant in rekening te brengen.
6.4. Bij klachten over de door Linguista (Academy) geleverde diensten en/of producten dient de klant deze klachten schriftelijk kenbaar te maken aan Linguista (Academy) binnen 5 werkdagen na afronding van het traject. De klant vrijwaart Linguista (Academy) één jaar na levering van alle diensten van alle juridische claims naar aanleiding van geleverde diensten en/of producten.
6.5. De klant dient zelf reservekopieën te maken van alle materialen/gegevens als omschreven in artikel 6.2 die Linguista (Academy) nodig heeft voor de uitvoering van de overeenkomst. Bij verlies van deze materialen/gegevens is Linguista (Academy) niet aansprakelijk voor de daaruit voortvloeiende schade.
6.6. Wanneer Linguista (Academy) inloggegevens aan de klant verstrekt, dan is de klant verantwoordelijk voor deze gegevens. Linguista (Academy) is niet aansprakelijk voor misbruik of verlies van de inloggegevens en mag er absoluut op vertrouwen dat de klant in eigen persoon degene is die inlogt door middel van de aan de klant verstrekte inloggegevens.
6.7. Tenzij nadrukkelijk anders overeengekomen en schriftelijk bevestigd, is het de klant op geen enkel moment en onder geen enkele voorwaarde toegestaan om de door Linguista (Academy) gemaakte (online) producten na te maken, te vermenigvuldigen, te delen met of door te verkopen aan derden.
6.8. De klant is verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die hij in het kader van de overeenkomst tijdens de samenwerking of uit andere bron heeft verkregen. Informatie wordt als vertrouwelijk beschouwd wanneer dit door de andere partij is medegedeeld, of als dit blijkt uit de maatstaven van redelijkheid en billijkheid.
6.9. Indien nadrukkelijk in de overeenkomst werd opgenomen dat de klant de gelegenheid heeft om via een in de overeenkomst vooropgesteld kanaal feedbackvragen te stellen met betrekking tot de overeengekomen dienst, zal Linguista (Academy) deze vragen via hetzelfde, in de overeenkomst afgesproken kanaal beantwoorden binnen 5 werkdagen, met uitzondering van vakanties, het weekend en feestdagen.
7.1. De door Linguista (Academy) te hanteren leveringstermijn varieert per opdracht en wordt in overleg met de klant vastgesteld. De door Linguista (Academy) opgegeven levertijd begint na totstandkoming van de overeenkomst en na ontvangst van alle benodigde gegevens en/of materialen van de klant.
7.2. Een door Linguista (Academy) vastgestelde leveringstermijn kan nooit als uiterste tijdslimiet (fatale termijn) beschouwd worden. Door het enkele overschrijden van een leveringstermijn raakt Linguista (Academy) niet van rechtswege in verzuim.
7.3. Bij overschrijding van de levertermijn met meer dan 30 dagen kan de klant enkel tot ontbinding van de overeenkomst overgaan wanneer Linguista (Academy), na een betrouwbare en zo gedetailleerd mogelijke schriftelijke ingebrekestelling waarbij een redelijke termijn gesteld wordt voor rechtzetting van de tekortkoming, toerekenbaar tekortschiet in de nakoming van haar verplichtingen zoals beschreven in de overeenkomst.
7.4. De klant is verplicht te doen wat nodig is om een tijdige levering door Linguista (Academy) mogelijk te maken, onder meer het tijdig aanleveren van volledige, correcte en duidelijke gegevens aan te leveren zoals bepaald in artikel 6.2.
7.5. Linguista (Academy) zal aan haar leveringsplicht hebben voldaan zodra ze alle te leveren zaken (diensten en/of producten, afhankelijk van wat opgenomen werd in de door beide partijen ondertekende overeenkomst) een keer aan de klant heeft aangeboden.
8.1. De betalingsverplichting van de klant start op de dag waarop de overeenkomst door ondertekening van beide partijen tot stand komt.
8.2. Alle door Linguista (Academy) verzonden facturen dienen door de klant binnen 7 dagen betaald te worden, tenzij schriftelijk anders is overeengekomen. Linguista (Academy) biedt de mogelijkheid om het in de offerte overeengekomen bedrag in termijnen te betalen. De eerste termijnbetaling dient binnen 48 uur na ontvangst van de factuur te zijn voldaan.
8.3. Indien de klant niet tijdig aan zijn betalingsverplichting voldoet, is de klant van rechtswege in verzuim zonder dat een nadere ingebrekestelling nodig is. Op dat moment vervalt de mogelijkheid tot termijnbetaling en zal het resterende bedrag direct en in zijn totaliteit opeisbaar zijn door Linguista (Academy).
8.4. In geval van niet-tijdige betaling kan Linguista (Academy) besluiten haar werkzaamheden tijdelijk stil te leggen tot het moment van betaling. Indien een niet-tijdige betaling regelmatig voorkomt, kan Linguista (Academy) besluiten de opdracht eenzijdig te beëindigen.
8.5. Bij een niet-tijdige betaling is de klant, naast het verschuldigde bedrag vermeerderd met de wettelijke (handels)rente, gehouden tot betaling van een volledige vergoeding van zowel buitengerechtelijke als gerechtelijke incassokosten welke ten minste 15 % van het factuurbedrag met een minimum van €150,- excl. btw bedragen, en ook van de kosten voor juristen, advocaten, deurwaarders, incassobureaus en eventuele gerechtelijke procedures bij de rechtbank.
8.6. De vordering tot betaling is direct opeisbaar wanneer de klant in staat van faillissement wordt verklaard, uitstel van betaling aanvraagt, in liquidatie treedt, wordt ontbonden, wanneer algeheel beslag wordt gelegd op de vermogensbestanddelen van de klant, of wanneer de klant overlijdt.
8.7. In gevallen zoals beschreven in artikel 8.6. heeft Linguista (Academy) het recht de uitvoering van de overeenkomst of een nog niet uitgevoerd gedeelte daarvan zonder ingebrekestelling of rechterlijke interventie te beëindigen of op te schorten, zonder recht op vergoeding van schade voor de klant die hierdoor mocht ontstaan.
8.8. De klant gaat ermee akkoord dat Linguista (Academy) elektronisch factureert. Indien de klant een factuur op papier per post wenst te ontvangen, dan behoudt Linguista (Academy) zich het recht om hiervoor een administratiekost van €2,00 per factuur te berekenen, vermeerderd met de verzendingskost zoals die op dat moment wordt bepaald door de Belgische postoperator bpost.
8.9. De klant kan bezwaren tegen de door Linguista (Academy) verzonden facturen uiterlijk binnen 7 dagen na factuurdatum schriftelijk aan Linguista (Academy) kenbaar maken. Na ontvangst van het bezwaar zal Linguista (Academy) een onderzoek instellen naar de juistheid van het factuurbedrag. Bezwaren tegen verzonden facturen schorten de betalingsverplichting van de klant niet op.
8.10. Indien betaling plaatsvindt via automatische incasso, maar incasso onmogelijk blijkt, bijvoorbeeld vanwege onvoldoende saldo op de rekening van de klant of vanwege een door de klant verkeerd opgegeven rekeningnummer, dan is de klant €15,- administratiekosten verschuldigd per niet-geslaagde automatische incasso.
8.11. Alle door Linguista (Academy) geleverde producten en diensten blijven eigendom van Linguista (Academy) totdat alle door de klant verschuldigde bedragen aan Linguista (Academy) zijn voldaan.
9.1. Alle rechten van intellectuele eigendom op alle in het kader van de diensten ontwikkelde of ter beschikking gestelde documentatie, adviezen, offertes, templates, lesmateriaal, strategieën, instrumenten alsmede voorbereidend materiaal en uitgebrachte rapportages berusten uitsluitend bij Linguista (Academy) tenzij schriftelijk anders is overeengekomen.
9.2. De door Linguista (Academy) geleverde producten mogen, gedeeltelijk of geheel, nooit worden verveelvoudigd of worden doorverkocht, tenzij schriftelijk anders is overeengekomen.
9.3. De inhoud van de website, waaronder maar niet uitsluitend de teksten, afbeeldingen, vormgeving, merken en domeinnamen, zijn eigendom van Linguista (Academy) en worden beschermd door auteursrechten en intellectuele of industriële eigendomsrechten die onder het toepasselijk recht bestaan. Het is gebruikers van de website niet toegestaan om de website of een gedeelte daarvan te vermenigvuldigen en/of ter beschikking te stellen van derden, zonder toestemming van Linguista (Academy).
9.4. Alle auteursrechten en intellectuele eigendommen op door Linguista (Academy) ontwikkelde producten en diensten, zijn en blijven het exclusieve eigendom van Linguista (Academy), tenzij de rechten worden afgekocht of anders is overeengekomen.
9.5. Linguista (Academy) is niet verantwoordelijk voor enige informatie/inhoud die de klant op de servers van Linguista (Academy) plaatst of aan Linguista (Academy) toestuurt. Indien de door de klant geplaatste informatie/inhoud inbreuk maakt op de rechten van derden of in strijd is met de wet en regelgeving, zal de klant Linguista (Academy) vrijwaren van enige aanspraak op schadevergoeding die derden kunnen doen gelden ten gevolge van dit handelen van de klant.
9.6. Iedere handeling welke in strijd is met artikel 6.7., artikel 9.2., artikel 9.3. en artikel 14.6. wordt gezien als inbreuk op het auteursrecht.
9.7. Bij inbreuk heeft Linguista (Academy) recht op een vergoeding van minimum tweemaal de door haar gehanteerde prijs voor gebruik van het product waar inbreuk op werd gepleegd, zonder het recht op enige schadevergoeding te verliezen.
10.1. Iedere overeenkomst tussen Linguista (Academy) en de klant is een inspanningsovereenkomst waarbij Linguista (Academy) haar verplichtingen naar beste kunnen met zorgvuldigheid en vakmanschap dient na te komen. Linguista (Academy) kan nooit aansprakelijk worden gesteld voor niet behaalde resultaten, of de mate waarin de geleverde diensten bijdragen aan het door de klant en Linguista (Academy) gestelde doel.
10.2. De klant is en blijft te allen tijde zelf verantwoordelijk voor het uitvoeren van door Linguista (Academy) geadviseerde handelingen.
10.3. Het gebruik van de online leeromgeving van Linguista (Academy) en keuzes die gemaakt worden naar aanleiding van online aangeboden leerinhouden en binnen sessies gegeven advies, zijn en blijven de verantwoordelijkheid van de klant. Linguista (Academy) aanvaardt hiervoor geen enkele aansprakelijkheid. Linguista (Academy) behoudt zich het recht voor de sessies te staken, of toegang tot de leeromgeving te ontzeggen, totdat er contact is geweest met een medisch specialist, psycholoog of psychiater indien zij dit nodig acht.
10.4. Linguista (Academy) sluit iedere aansprakelijkheid uit voor indirecte schade die geleden wordt door het gebruik van door Linguista (Academy) geleverde diensten en/of producten, met uitzondering van situaties waarin de schade te wijten is aan opzet aan de kant van Linguista (Academy).
11.1. Linguista (Academy) is niet gehouden aan het nakomen van haar in de overeenkomst bepaalde verplichtingen wanneer dit onmogelijk is geworden door overmacht. Indien de overmacht gedurende 90 dagen of langer blijft voortbestaan, zijn beide partijen gerechtigd de overeenkomst te ontbinden. Reeds gepresteerde diensten een aangeboden producten worden dan naar verhouding afgerekend.
11.2. Linguista (Academy) is bij haar activiteiten afhankelijk van de medewerking en diensten van derden, waar ze weinig of geen invloed op kan uitoefenen. Linguista (Academy) kan op geen enkele manier aansprakelijk gesteld worden voor schade die veroorzaakt wordt door een fout of nalatigheid van een derde partij met wie Linguista (Academy) een overeenkomst is aangegaan.
11.3. In deze algemene voorwaarden van Linguista (Academy) wordt overmacht gedefinieerd overeenkomstig de definitie in het Belgisch Burgerlijk Wetboek. Onder overmacht wordt in deze algemene voorwaarden verstaan, doch niet uitsluitend: elke omstandigheid die buiten de wil van Linguista (Academy) ligt – ook al was deze ten tijde van de totstandkoming van de overeenkomst reeds te voorzien – die nakoming van de overeenkomst blijvend of tijdelijk verhindert, waaronder wordt begrepen, maar niet uitsluitend: werkstaking, bovenmatig ziekteverzuim, brand, transportmoeilijkheden, epidemieën, pandemieën, overheidsmaatregelen, bedrijfsstoringen bij Linguista (Academy), wanprestatie door leveranciers van Linguista (Academy) waardoor zij haar verplichtingen jegens de klant niet (meer) kan nakomen alsmede andere ernstige storingen bij Linguista (Academy) of haar leveranciers.
11.4. Bij overmacht heeft Linguista (Academy) ook het recht om de termijn van levering te verlengen met de duur van de overmacht, of de overeenkomst, voor zover nog niet uitgevoerd, te ontbinden zonder dat Linguista (Academy) daarvoor enige schadevergoeding moet betalen.
12.1. De overeenkomst wordt aangegaan voor bepaalde tijd zoals bepaald in de overeenkomst, tenzij beide partijen uitdrukkelijk en schriftelijk andere afspraken maken.
12.2. De klant heeft niet het recht om de overeenkomst tussentijds op te zeggen, behalve onder de condities die in deze algemene voorwaarden zijn bepaald.
12.3. Beide partijen mogen de overeenkomst enkel en alleen ontbinden indien de andere partij, na een betrouwbare en zo gedetailleerd mogelijke schriftelijke ingebrekestelling waarbij een redelijke termijn gesteld wordt voor rechtzetting van de tekortkoming, tekortschiet in de nakoming van de verplichtingen zoals beschreven in de overeenkomst.
12.4. In uitzondering op artikel 12.3 kan Linguista (Academy) de overeenkomst zonder ingebrekestelling en zonder rechterlijke tussenkomst door schriftelijke kennisgeving met onmiddellijke ingang geheel of gedeeltelijk beëindigen indien zich dringende redenen voordoen, waaronder maar niet uitsluitend situaties worden begrepen waarin:
Linguista (Academy) zal wegens een beëindiging, zoals bepaald in dit artikel, nooit tot enige schadevergoeding zijn gehouden.
12.5. De ontbinding zoals bedoeld in artikel 12.3. en artikel 12.4. stelt de klant niet vrij van betalingsverplichting voor prestaties die Linguista (Academy) reeds vóór de ontbinding heeft uitgevoerd, ten gevolge van de overeenkomst. De bedragen voor prestaties die Linguista (Academy) uitvoerde vóór de ontbinding en die de klant dus aan Linguista (Academy) verschuldigd blijft, worden op het moment van de ontbinding direct opeisbaar.
12.6. Linguista (Academy) behoudt het recht om haar algemene voorwaarden te wijzigen, ook voor reeds bestaande overeenkomsten. Indien Linguista (Academy) haar voorwaarden wijzigt, stelt zij de klant hiervan op de hoogte. Het staat de klant vervolgens vrij om de overeenkomst te ontbinden vanaf het moment dat de nieuwe algemene voorwaarden in werking treden, tot ten hoogste 7 dagen erna.
13.1. Linguista (Academy) streeft bij de uitvoering van de overeenkomst zoveel mogelijk het in het aanbod overeengekomen beoogde resultaat na. Indien de klant van oordeel is dat het geleverde resultaat niet overeenkomt met het in het aanbod overeengekomen beoogde resultaat, zullen de klant en Linguista (Academy) in overleg treden om het geleverde alsnog aan de beoogde resultaten te laten voldoen.
13.2. De kosten voor het meerwerk dat het gevolg kan zijn van het overleg tussen de klant en Linguista (Academy) zoals beschreven in artikel 13.1., zullen overeenkomstig het normale tarief van Linguista (Academy) worden gefactureerd aan de klant, tenzij de klant kan aantonen dat de afwijkingen in het resultaat te wijten zijn aan de gebrekkige uitvoering van de overeenkomst aan de kant van Linguista (Academy).
13.3. Mocht vast komen te staan dat de afwijkingen in het resultaat daadwerkelijk te wijten zijn aan de gebrekkige uitvoering door Linguista (Academy), dan heeft de klant geen recht op schadevergoeding of ontbinding van de overeenkomst, behalve op basis van wat bepaald is in deze algemene voorwaarden.
14.1. Het is de klant uitdrukkelijk verboden, ongeacht deelname of niet, om een soortgelijk traject of soortgelijke cursus - al dan niet met referentie naar of volgens de methode van Linguista (Academy) - aan te bieden.
14.2. Ieder handelen van de klant is op eigen verantwoordelijkheid, voor eigen rekening en op eigen risico. Linguista (Academy) aanvaardt geen enkele aansprakelijkheid voor de wijze waarop de klant het advies van Linguista (Academy) toepast.
14.3. Linguista (Academy) heeft het recht om de klant de toegang tot haar leeromgeving, sessies of workshops te weigeren, indien de klant in gebreke is met het nakomen van de betalingsverplichting jegens Linguista (Academy). De opschorting tot deelname blijft in dat geval gelden totdat de klant aan zijn/haar betalingsverplichting heeft voldaan.
14.4. Er vindt geen terugbetaling plaats bij gedeeltelijke deelname aan of tussentijdse beëindiging van een traject, sessie of workshop door de klant. Bij tussentijdse ontbinding blijft de klant verplicht het volledige overeengekomen offertebedrag te betalen.
14.5. De klant heeft toegang tot de leeromgeving, de leerproducten en/of de online en offline sessies en/of workshops van Linguista (Academy) gedurende de periode die staat aangegeven op de offerte en in de overeenkomst. De inhoud van het aanbod kan door Linguista (Academy) worden aangevuld en/of aangepast tijdens deze periode. De toegang van de klant tot deze inhouden blijft na zo'n aanvulling of aanpassing door Linguista (Academy) ongewijzigd, en zal nooit voorwerp van een meerprijs worden voor de klant, tenzij dit schriftelijk anders werd afgesproken.
14.6. Inloggegevens die door Linguista (Academy) worden verstrekt aan de klant, zijn enkel bedoeld voor toegang door de klant. De klant mag deze gegevens onder geen enkele voorwaarde doorgeven of delen met derden.
14.7. Indien de klant een overeengekomen online of offline sessie of workshop annuleert, blijft de klant een vergoeding verschuldigd voor de gereserveerde tijd:
14.8. Linguista (Academy) geeft de klant binnen een traject waarin meerdere een-op-eensessies zijn inbegrepen, één keer de mogelijkheid een ingeplande sessie te verplaatsen, mits dit uiterlijk 24 uur voor aanvang van de sessie aan Linguista (Academy) wordt gemeld. Indien niet uiterlijk 24 uur voor aanvang van de sessie contact opgenomen wordt door de klant, of dezelfde sessie voor een tweede keer wordt verplaatst, vervalt de sessie.
14.9. Linguista (Academy) geeft geen enkele garantie dat het leerplatform waarop zij haar leeromgeving aanbiedt, nooit in onbruik kan geraken, en aanvaardt dus geen aansprakelijkheid voor de mogelijke (tijdelijke) onbereikbaarheid van het platform.
14.10. Linguista (Academy) behoudt zich het recht voor de klant te verwijderen bij een online of offline (groeps)sessie of workshop indien de klant deze sessie met storend gedrag belemmert. Terugbetaling van betaalde gelden is daarbij uitgesloten.
14.11. Indien Linguista (Academy) door overmacht, zoals genoemd in artikel 11, genoodzaakt is om een sessie of workshop te verplaatsen, behoudt de klant het recht op aanwezigheid voor de sessie op een andere datum.
15.1. Indien een bepaling van deze algemene voorwaarden nietig is en/of vernietigd wordt, zullen de overige bepalingen van deze algemene voorwaarden volledig van kracht blijven en zullen Linguista (Academy) en de klant in overleg treden teneinde nieuwe bepalingen ter vervanging van de nietige en/of vernietigde bepalingen overeen te komen, waarbij zoveel mogelijk het doel en de strekking van de nietige en/of vernietigde bepaling in acht worden genomen.
15.2. Andere voorwaarden dan deze algemene voorwaarden zijn niet van toepassing, tenzij schriftelijk anders werd afgesproken.
15.3. Indien de klant in zijn opdracht bepalingen of voorwaarden opneemt die afwijken van of niet voorkomen in deze voorwaarden, zijn deze voor Linguista (Academy) alleen bindend indien en voor zover deze door Linguista (Academy) uitdrukkelijk schriftelijk zijn aanvaard.
15.4. Indien Linguista (Academy) op eigen initiatief ten gunste van de klant afwijkt van de algemene voorwaarden, ontleent de klant daar nooit enige rechten aan.
15.5. Rechten en plichten voortvloeiende uit een overeenkomst kunnen slechts door de klant op derden worden overgedragen indien Linguista (Academy) hier schriftelijk toestemming voor heeft gegeven.
15.6. Op alle rechtsbetrekkingen waarbij Linguista (Academy) partij is, is uitsluitend het Belgische recht van toepassing.
15.7. De klant en Linguista (Academy) zullen eventuele geschillen eerst in onderling overleg en in der minne proberen te regelen alvorens een beroep te doen op een rechter.
15.8. Indien een onderlinge minnelijke regeling voor een of beide partijen niet toereikend is en rechterlijk optreden noodzakelijk blijkt, is in eerste instantie de bevoegde rechter in het Arrondissement West-Vlaanderen afdeling Brugge bevoegd kennis te nemen van geschillen tussen Linguista (Academy) en de klant, tenzij een wettelijke bepaling anders voorschrijft.
Versie: januari 2025